„Cu Agraria am început anul acesta seria evenimentelor și nu este o glumă că anul începe mai devreme cu DLG, deoarece expoziția a avut loc în perioada 6 – 9 aprilie. Agricultura e destul de puțin previzibilă, dar Agraria este un eveniment deja de tradiție – anul acesta am împlinit 23 de ani – lumea ne cunoaște și a fost interesată să vină pentru a vedea noutățile și tendințele din domeniu. Cele mai renumite brand-uri de inputuri pentru agricultură au fost prezente, iar ca număr de firme participante am ajuns la 395, din 15 țări”, ne-a explicat Corina Mareș, Managing Partner DLG Intermarketing.
Cel de al doilea eveniment organizat de DLG România este Agriplanta-Romagrotec, ajuns la a șaptea ediție și care va avea loc, ca de obicei, în cea de-a treia săptămână din luna mai, între 18 și 21.
Training pentru tractoare și accent pe inputuri
Agriplanta-Romagrotec se va desfășura în același spațiu ca din 2011 încoace, la Fundulea. Fermierii vor putea urmări, ca și până acum, demonstrații pentru prelucrarea solului, protecția plantelor și tractoare inteligente. Nu va mai exista însă conceptul „Tractor și tractorist” deoarece în partea de sud a țării acesta nu se mai regăsește în cerințele fermierilor.
„Fermierii au alte nevoi acum: tractoarele inteligente. Noi ne adaptăm și venim în sprijinul lor. În plus, din discuțiile avute cu expozanții, am decis că e important ca fermierii să rămână în zona de demonstrații și să dialogăm despre cum au fost acestea, ce probleme au. Astfel, începând de anul acesta lansăm ideea de AgriTraining”, a explicat Corina Mareș.
Acest concept vine în sprijinul necesității fermierilor, în principal vizavi de mecanizare, și îi va ajuta să învețe să folosească adecvat utilajele agricole tot mai performante.
Tot o noutate pentru Agriplanta-Romagrotec va fi și abordarea sectorului plantelor. În ultima vreme, partea de semințe și inputuri a cunoscută o scădere în cadrul acestui eveniment agricol și din cauză că în perioada de desfășurare a evenimentului firmele de inputuri fac întâlniri cu fermierii în diferite zone, dar și pentru că, în luna mai, distribuitorii nu aveau ce să arate, plantele fiind în plin proces de creștere.
„Anul acesta începem să comunicăm pe partea de plante. Vom avea împreună cu Asociația Porumbului 4 loturi, cu anumite tematici. Vom discuta despre profilul de sol, despre sămânța de calitate care produce o mâncare de calitate în încercarea de a pune accent pe partea de siguranță alimentară”, a mai spus Corina Mareș.
DLG = garanția calității
DLG Intermarketing continuă să aducă pe piața de profil din România concepte noi și inovative pentru sectorul agricol. DLG este o asociație cu peste 27.000 de membri la nivel internațional, specialiști din domeniul agricol din toată lumea, ce are 9 filiale în: Polonia, Turcia, Olanda, China, Italia, România, Ucraina, Rusia și Germania. Această asociație organizează per total 38 de evenimente dedicate agriculturii și industriei alimentare, tipărește odată la 3 luni revista „Agrifuture” ce ajunge în întreaga lume, are editură de carte și testează încă din 1885 produse alimentare și mașini agricole la un centru de testări lângă Frankfurt.
„Suntem o companie cu tradiție și produsele pe care apare sigla DLG sunt o dovadă a unei anumite calități pe care consumatorii se pot baza… Avem și un site, www.agrarticker.de, care prezintă în timp real prețuri la bursă. Este timpul și pentru fermierii din România să analizeze, atunci când seamănă, care sunt tendințele, iar dacă se produce, de exemplu, foarte multă rapiță, poate e cazul să producă altceva”, a explicat Corina Mareș.
În acest moment, site-ul este în germană și se intră pe bază de abonament. Reprezentanții din România caută o soluție pentru a facilita accesul agricultorilor români la această platformă, dar și să traducă subiectele de interes pe care DLG le publică prin editura sa.